Close

Δημοτική Κίνηση ΣΤΡΟΦΗ Ν. Σμύρνης

Blog

All Blog Posts

Ενημέρωση για θέματα και αποφάσεις Δημοτικού Συμβουλίου της 4ης τακτικής συνεδρίασης που διεξήχθη με τηλεδιάσκεψη 29-4-2020 Featured

Τα τρία πρώτα θέματα αφορούσαν στις αναμορφώσεις προϋπολογισμού 2020 στα οποία η ΣΤΡΟΦΗ ψήφισε ΚΑΤΑ.

Ειδικότερα το τρίτο θέμα αναμόρφωσης του προϋπολογισμού αφορούσε στη μείωση της πρόβλεψης για τη βοήθεια στο σπίτι αλλά και στην αύξηση των μισθών του Δημάρχου και των Αντιδημάρχων κατά 63.000 ευρώ δηλαδή από τις 88.000 ευρώ στις 151.000 ευρώ. Η αντιπολίτευση το καταψήφισε και το αποτέλεσμα ήταν ισοψηφία 20 ψήφοι ΥΠΕΡ 20 ψήφοι ΚΑΤΑ και πέρασε και πάλι με την διπλή ψήφο του προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Τσιάπη.!!!

Το 4ο θέμα αφορούσε στην αναπροσαρμογή ή όχι των τελών διαφήμισης προς τον Δήμο και ΟΜΟΦΩΝΑ αποφασίστηκε να μην αναπροσαρμοστούν.

Το 5ο θέμα αφορούσε στην κοπή 17 τουλάχιστον δένδρων επί της οδού Εφέσου, όπως είχε ζητήσει ο εργολάβος που έχει αναλάβει το έργο με την ονομασία βελτίωση και αποκατάσταση του υπερτοπικού άξονα οδού Αιγαίου- Κράτητος. Είχε λοιπόν ζητηθεί από τον εργολάβο η άδεια να κόψει 17 τουλάχιστον δένδρα που εμπόδιζαν το έργο και μάλιστα στην επιτροπή ποιότητας ζωής ο κ. Λαρίσης είχε καταψηφίσει και είχε δημοσιοποιήσει τη σχετική του θέση και αντίθεσή του. Στο Δημοτικό Συμβούλιο άλλαξε τη θέση του γιατί όπως είπε ενημερώθηκε καλύτερα και κατάλαβε πως ήταν προς όφελος της πόλης . Η ΣΤΡΟΦΗ και η Αντιπολίτευση σύσσωμη ψήφισε ΚΑΤΑ με αποτέλεσμα να μην περάσει η σχετική πρόταση με ψήφους 21 έναντι 20 . Φοβόμαστε όμως ότι θα επανέλθει η σχετική προσπάθεια και εισήγηση ίσως με άλλη μορφή γιατί αφορά και σύνολο άλλων οδών !!

Το 6ο θέμα αφορούσε στην ανασύσταση του Τοπικού Συμβουλίου Νέων του Δήμου το οποίο ψηφίστηκε . Η ΣΤΡΟΦΗ ψήφισε την πρόταση αυτή, εκφράζοντας σοβαρές αμφιβολίες για τον αν θα προαχθεί η ενεργός και ουσιαστική συμμετοχή των νέων μέσω αυτού του θεσμού, ο οποίος λειτούργησε και στο παρελθόν χωρίς επιτυχία.

Το 7ο θέμα αφορούσε στην ανανέωση- παράταση των συμβάσεων εργασίας του προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου στο Κέντρο Κοινότητας του Δήμου το οποίο ομόφωνα ψηφίστηκε από όλο το Δημοτικό Συμβούλιο.

Η Δημοτική Κίνηση ΣΤΡΟΦΗ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ επίσης έθεσε και δύο ψηφίσματα ένα για την προστασία της πρώτης κατοικίας και ένα για το νομοσχέδιο για το περιβάλλον που πέρασαν ψηφιζόμενα από το μεγαλύτερο μέρος των δημοτικών Συμβούλων.

Άρθρο του Θέμη Παυλόπουλου, Επικεφαλής Δημοτικής Κίνησης Στροφή Νέας Σμύρνης , ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΝ ΚΕΝΩ & ΦΟΝΤΟ ΤΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ

Η ψήφιση του προϋπολογισμού αποτελεί, κάθε χρόνο, την κορυφαία στιγμή του Δημοτικού Συμβουλίου και, χωρίς αμφιβολία, η συζήτηση επ’ αυτού αναδεικνύει την πολιτική βούληση τόσο της Δημοτικής Αρχής όσο και των δυνάμεων της Αντιπολίτευσης.

Με λίγα λόγια, ο προϋπολογισμός είναι μια εκτίμηση του ύψους των εσόδων που θα εισπραχθούν και των δαπανών που θα εκτελεστούν από τον Δήμο στη διάρκεια ενός ημερολογιακού έτους.Ωστόσο, πέρα και πάνω απ’ όλα,απεικονίζει σχεδόν το σύνολο των πολιτικών επιλογών της διοίκησης. Αποτυπώνει τους τομείς προτεραιότητας και το εύρος των παρεμβάσεων στην πόλη και την κοινωνία, που προτίθεται να υλοποιήσει η εκάστοτε Δημοτική Αρχή.

Στην πόλη μας, η ψήφιση του Προϋπολογισμούτον περασμένο Δεκέμβρη, για την τρέχουσα οικονομική χρήση, κατέδειξε την αδυναμία της διοίκησης να καταθέσει ένα ολοκληρωμένο και σοβαρό πολιτικό σχέδιο.

            Με την έναρξη της δημοτικής θητείας, και λίγους μήνες μετά τη σύμπραξη Τζουλάκη-Λαρίσση,θα ήταν αναμενόμενο να τεθεί το περίγραμμα ενός ευδιάκριτου πλαισίου, με αναπτυξιακό, εμπροσθοβαρή χαρακτήρα και φόντο την επόμενη τετραετία συν-διοίκησής τους.

Αντ’ αυτού, για ακόμη μια φορά γίναμε μάρτυρες μιας κοντόφθαλμης, χωρίς έμπνευση πολιτικοοικονομικής πρότασης, η οποία εκτός από παρωχημένη είναι και αντιαναπτυξιακή. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα είναι ο δείκτης λειτουργικών δαπανών,ο οποίος δείχνει τον αναπτυξιακό χαρακτήρα και την εν γένει επενδυτική διάθεση. Στον εν λόγω δείκτη, η Δημοτική Αρχή δεν καταφέρνει να μειώσει τις ανελαστικές δαπάνες έναντι των επενδύσεων και επαληθεύει πως η σύμπραξη Τζουλάκη-Λαρίσση έγινε άρον άρον, εν κενώ σε όρους προγράμματος και με μοναδικό κριτήριο τη νομή της εξουσίας.

Επιπλέον, ο προϋπολογισμός που ήρθε προς ψήφιση στο Δημοτικό Συμβούλιο, στερείται κοινωνικού χαρακτήρα. Τα δημοτικά τέλη δεν μειώθηκαν, παρότι η“Στροφή Νέας Σμύρνης” κατέθεσε μια καλά επεξεργασμένη πρότασηγια οριζόντια μείωσή τους κατά 10% στη Γενική Κατοικία καθώς και 15% στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται εκτός του εμπορικού κέντρου της πόλης. Την ίδια στιγμή, μάλιστα, η Δημοτική αρχή επαίρεται ότι έχει 10 εκατομμύρια ευρώ ταμειακά διαθέσιμα, ενώ δεν προχωρά σε καμιά ενέργεια για εξορθολογισμό των δαπανών στα ανταποδοτικά τέλη, εξοικονόμηση που θα μπορούσε να προέλθει από την καλύτερη διαχείριση των απορριμμάτων της πόλης.

Ταυτόχρονα, είναι η ίδια διοίκηση που δεν αυξάνει τους πόρους για την παιδεία, δεν εισηγείται ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ενεργειακής μετάβασης και προσβασιμότητας στις δημόσιες υποδομές της πόλης μας, και δεν μεριμνά για τον μετασχηματισμό της σε όρουςβιώσιμης αστικής κινητικότητας, καινοτομίας και ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.

Επιπλέον, η μη κοστολογημένη μεταφορά των Δημοτικών Υπηρεσιών στο κτίριο Μινέττα, η υπερκοστολόγηση του κλειστού γηπέδου της Αρτάκης -με αποκλειστική ευθύνη της τωρινής διοίκησης-κι η αυξανόμενη ανάθεση έργων σε ιδιώτες, θα επιδεινώσει σταδιακά το επίπεδο ζωής των κατοίκωντης Νέας Σμύρνης.

Η  “Στροφή Νέας Σμύρνης” έχει καταθέσει μια πειστική, συνεκτική και αναπτυξιακή πρόταση για την πόλη. Μια πρόταση ανθρωποκεντρική, οικολογική, αμεσοδημοκρατική -αφού με τα συμβούλια γειτονιάς βάζει τους πολίτες στο κέντρο λήψης των αποφάσεων- και υλοποιήσιμη σε πραγματικό χώρο και χρόνο.

http://editors.dhmosiografos.gr/arthrografoi/paylopoylos-themis/proypologismos-en-keno-fonto-ti-sympraxi/?fbclid=IwAR2oPlVm2AhBHEtjg4EmNqBM4-Z1eInFfkrXsFONeySC68YeS4tH9VKeC_0#.XpLkgaSMc3Y.facebook


Σχόλια

Τα περιοριστικά μέτρα για τον ιό δεν μπορεί να είναι άλλοθι για την περιστολή της πολιτικής δράσης.

Τη Δευτέρα, 7/4 – Παγκόσμια Ημέρα Υγείας, ο δημοτικός σύμβουλος και δύο μέλη της δημοτικής παράταξης «Μια Πόλη Ανάποδα», βρέθηκαν στην πλατεία για να καλέσουν μέσω μεγαφώνου τους πολίτες να διεκδικήσουν την ενίσχυση του ΕΣΥ. Σύντομα έκαναν την εμφάνισή τους 10(!) αστυνομικοί για να τους κόψουν κλήσεις για παραβίαση των περιοριστικών μέτρων, κάτι που έκαναν παρότι διαπίστωσαν τόσο τον σκοπό της ενέργειάς τους όσο και την τήρηση των απαιτούμενων αποστάσεων.

▶️Για τη Δημοτική Κίνηση ΣΤΡΟΦΗ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ το ζήτημα δεν είναι τυπικό. Η σημερινή παρέμβαση της αστυνομίας έγινε πέραν κάθε έννοιας αναλογικότητας και τελικά συνιστά απόπειρα ακύρωσης της πολιτικής δραστηριότητας. Ειδικά σε μια εποχή εκτεταμένων περιορισμών, τέτοιες αχρείαστες ενέργειες καλλιεργούν επικίνδυνο έδαφος, πόσο μάλλον όταν το σύνολο των πολιτικών οργανώσεων έχει αντιμετωπίσει το επιστημονικό κομμάτι των μέτρων με μεγαλύτερη σοβαρότητα απ’ ό,τι πολλοί άλλοι μεγάλοι θεσμοί (είναι νωπή η μνήμη των αντιεπιστημονικών δηλώσεων των πρώτων ημερών από εκπροσώπους της κυβέρνησης και της Εκκλησίας).

▶️Δεν μπορούμε άλλωστε να παραβλέψουμε το γεγονός ότι στη δημοσιότητα έχουν έρθει μια σειρά περιπτώσεις επιλεκτικής αυστηρότητας ή υπερερμηνείας από την αστυνομία των προβλέψεων του νόμου (π.χ. κλήσεις σε αστέγους, σε μοναχικούς κολυμβητές ή περιπατητές) ή αντίστοιχα επιλεκτικής χαλαρότητας (π.χ. ανοχή στην συγκέντρωση πιστών έξω από εκκλησίες).

❗️Καλούμε λοιπόν τον Διοικητή του Αστυνομικού Τμήματος της Νέας Σμύρνης να προχωρήσει σε ακύρωση των κλήσεων (όπως του δίνει δικαίωμα ο νόμος), καθιστώντας σαφές ότι μέριμνα της αστυνομίας είναι η διασφάλιση της δημόσιας υγείας και όχι ο περιορισμός της πολιτικής δραστηριότητας.

❗️Καλούμε τον δήμο να στηρίξει νομικά τους συμπολίτες μας (εάν δεν ακυρωθεί η κλήση), στην κατάθεση αντιρρήσεων ενώπιον του Προέδρου του Διοικητικού Πρωτοδικείου.

❗️Καλούμε τέλος την αστυνομία, αν επιθυμεί να εντοπίσει πραγματικά επικίνδυνους χώρους για τη διασπορά του ιού, να ξεκινήσει ελέγχους στους πάμπολλους εργασιακούς χώρους όπου δεν εφαρμόζεται η προβλεπόμενη εξ αποστάσεως εργασία παρότι κάτι τέτοιο είναι απολύτως εφικτό. Τέτοιοι υπάρχουν και στην ευρύτερη περιοχή μας.

Πλήρης επιβεβαίωση της Στροφής. Στον αέρα το κλειστό της Αρτάκης.

Πλήρης επιβεβαίωση της Στροφής. Στον αέρα το κλειστό της Αρτάκης. Featured

Επιβεβαιώθηκε πλήρως η Στροφή Νέας Σμύρνης , με τα όσα είπε ο κ. Τζουλάκης σχετικά με την ανέγερση του κλειστού της οδού Αρτάκης, στο Δημοτικό Συμβούλιο της 29ης Νοεμβρίου. Συγκεκριμένα ανέφερε ότι ο ανάδοχος εργολάβος δεν υπογράφει την σύμβαση διότι βρήκε ασυμφωνίες μεταξύ σχεδίων και πραγματικότητας και «δημιουργεί προβλήματα για να πάρει επιπλέον λεφτά»!

Με αυτή την αποκάλυψη ο κ. Δήμαρχος έρχεται να επιβεβαιώσει στο ακέραιο όσα επισημάναμε σε προηγούμενη ανακοίνωση μας, ότι δηλαδή η μελέτη με την οποία δημοπρατήθηκε το έργο είναι διάτρητη και δίνει λαβές στον εργολάβο να διεκδικήσει και να επιτύχει την αύξηση του κόστους.

Ο κ. Τζουλάκης παραδέχτηκε ότι αναγκάστηκε να δαπανήσει επιπλέον χρήματα για να προσαρμόσει τις αστοχίες της μελέτης, συνεπώς ήδη ο δήμος έχει ζημιωθεί πριν καν ξεκινήσει η ανέγερση. Η οποία ανέγερση τέθηκε συνολικά υπό αίρεση από την φράση του ότι θα πραγματοποιηθεί σύσκεψη προκειμένου να αποσαφηνιστεί «πως και εαν μπορεί» να προχωρήσει το έργο. 

Ένα πράγμα είναι σίγουρο πλέον. Η λανθασμένη προσέγγιση και οι προβληματικοί χειρισμοί στην σύλληψη και υλοποίηση του έργου από τους κ. Κουτελάκη και Τζουλάκη, θα στερήσουν από την πόλη το κλειστό γυμναστήριο, με αβέβαιες προοπτικές για το μέλλον.

Κατάργηση του Φιλόδημου ισοδυναμεί με επιστροφή στις πελατειακές πρακτικές του παρελθόντως

Κατάργηση του Φιλόδημου ισοδυναμεί με επιστροφή στις πελατειακές πρακτικές του παρελθόντως Featured

Οι πρόσφατες αιχμές του υπουργού Εσωτερικών για κατάργηση του προγράμματος Φιλόδημος έχουν δημιουργήσει ανησυχία (και) στη Νέα Σμύρνη για την τύχη των έργων που είχαν προγραμματιστεί. Στην πραγματικότητα, με αυτόν τον τρόπο ο κ. Θεοδωρικάκος προσπαθεί απλώς να δημιουργήσει ένα προσωπικό πελατειακό δίκτυο στην αυτοδιοίκηση όλης της χώρας. Ας δούμε τι ισχύει:

Το πρόγραμμα Φιλόδημος, ύψους €1,5 δισ. προερχόμενου από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και το εθνικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, έδωσε για πρώτη φορά μετά από πάνω από δυο δεκαετίες τη δυνατότητα στους δήμους να προχωρήσουν σε βασικά έργα υποδομής (ύδρευση, αποχέτευση, αγροτική οδοποιία, σχολεία), τα οποία μέχρι σήμερα έμεναν μετέωρα.

Για την υλοποίηση των έργων υπάρχει εξασφαλισμένη χαμηλότοκη δανειοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η οποία, κατά την πάγια πρακτική της Τράπεζας, θα δίνεται τμηματικά στη χώρα μας, όσο θα προχωρούν τα έργα. Το χρηματοδοτικό κενό που δήθεν ανακάλυψε ο κ. Θεοδωρικάκος, πρόκειται να καλυφθεί, δηλαδή, από τις επόμενες δόσεις του δανείου, ΕΦΟΣΟΝ βέβαια τα έργα υλοποιούνται. Μάλιστα, η ΕΤΕΠ είναι διατεθειμένη να αυξήσει τη δανειοδότηση και πέρα από το 1,5 δισ., για να προστεθούν επιπλέον έργα.

Οι δήμοι δεν θα επιβαρυνθούν για τα έργα, γιατί το δάνειο της ΕΤΕΠ θα αποπληρώνεται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ύψους φέτος 1,25 δισ.). Ακόμη και με τη μείωση 500 εκ. ευρώ που ανακοίνωσε πρόσφατα η κυβέρνηση για το ΠΔΕ, οι πόροι επαρκούν (απαιτούνται περίπου 70 εκ. ετησίως). 

Για πρώτη φορά, η χρηματοδότηση των δήμων σχεδιάστηκε επί υπουργίας Χαρίτση μέσω ανοιχτών προσκλήσεων με αντικειμενικούς όρους και κριτήρια κι όχι μέσω απευθείας επιχορηγήσεων από τον εκάστοτε υπουργό στους φιλικούς σε αυτόν δήμους. Κατά κοινή ομολογία όλης της αυτοδιοίκησης, οι δήμοι αντιμετωπίστηκαν για πρώτη φορά ισότιμα.

Εξαρχής το πρόγραμμα Φιλόδημος σχεδιάστηκε ώστε να έχει κοινές βασικές προδιαγραφές με το ΕΣΠΑ. Έτσι μια σειρά από έργα μπορούν να ξεκινήσουν να ωριμάζουν μέσω του Φιλόδημου και στη συνέχεια να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ, όταν βγουν οι σχετικές προσκλήσεις. Αυτό θα έχει ως συνέπεια να αυξηθεί τότε η απορρόφηση του ΕΣΠΑ (κάτι που αποτελεί βασικό στόχο κάθε κυβέρνησης) και παράλληλα να μειωθεί το ύψος πληρωμών από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Όλα τα παραπάνω σημαίνουν αδιαμφισβήτητα ότι υπάρχει χρηματοδότηση για όλα τα έργα που έχουν ενταχθεί στον Φιλόδημο. Το μόνο που απαιτείται είναι οι δήμοι να προχωρήσουν εντατικά στην υλοποίησή τους. Κανένα έργο δεν χρειάζεται να απενταχθεί και να ακυρωθεί για οικονομικούς λόγους.

Ο υπουργος Εσωτερικών, με τις δηλώσεις του, επιδιώκει ένα πράγμα: Να καταργήσει τον Φιλόδημο απλώς για να τον ξαναδημιουργήσει με πελατειακούς όρους. Να επιβάλει σε όλους τους δήμους να περάσουν από το γραφείο του για να παρακαλέσουν να ξανεγκριθούν τα ήδη εγκεκριμένα έργα τους, με όποια πολιτικά ανταλλαγματα τους ζητηθούν. 

Η αυτοδιοίκηση, ενωμένη πέρα από κομματικές ταμπέλες, πρέπει να αρνηθεί αυτή την απαράδεκτη συνδιαλλαγή:

Ο Δημος Νέας Σμύρνης και όλοι οι δήμοι πρέπει να απαιτήσουν να υλοποιηθούν ΟΛΑ τα έργα, όπως έχουν ήδη εγκριθεί και επιβάλει η στοιχειώδης συνέχεια του κράτους. Να αποκρούσουν την προσπάθεια του κ. Θεοδωρικάκου να μας επιστρέψει σε εποχές ομηρίας των δήμων από πελατειακές και κομματικές σχέσεις.

Όχι στον αποκλεισμό των εργαζόμενων συμβούλων και κατοίκων από τις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου Ν. Σμύρνης

Όπως είναι γνωστό, οι 5 εκπρόσωποι της ΣΤΡΟΦΗΣ αλλά και γενικότερα η πλειοψηφία των μελών του δημοτικού συμβουλίου (συγκεκριμένα 21 από τα 41 μέλη) αρνήθηκαν να παραστούν στη συνεδρίαση της 20ής Νοεμβρίου, καταγγέλλοντας το γεγονός ότι η ώρα έναρξης είχε οριστεί στις 2.30 μ.μ., δηλαδή σε ώρα που όλοι οι εργαζόμενοι δημοτικοί σύμβουλοι δεν θα μπορούσαν να συμμετάσχουν. Σημειώνουμε επίσης ότι την ίδια μέρα είχε προγραμματιστεί και δεύτερη, τυπικά διαφορετική συνεδρίαση, στην οποία θα συζητούνταν ο προϋπολογισμός. Με αυτόν τον αμφίβολης νομιμότητας τρόπο παρακάμπτεται παγίως η απαίτηση του νόμου να τίθεται αυτό το κορυφαίο θέμα σε ειδική συνεδρίαση, χωρίς το βάρος άλλων θεμάτων.

Η κίνησή μας αυτή προκάλεσε την αντίδραση του προέδρου του δημοτικού συμβουλίου, ο οποίος επικαλέστηκε δήθεν έκτακτους λόγους που απαιτούσαν την έναρξη της συνεδρίασης νωρίς το μεσημέρι, χωρίς όμως κάτι τέτοιο να προκύπτει από την ημερήσια διάταξη, που δεν είχε καμία απολύτως ιδιαιτερότητα. Παρ’ όλα αυτά, θεωρήσαμε ότι η επιθυμία της πλειοψηφίας του δημοτικού συμβουλίου θα γινόταν σεβαστή, πόσο μάλλον από τη στιγμή που αφορούσε τη διασφάλιση της δυνατότητας συμμετοχής όλων των μελών του, δηλαδή την ενίσχυση της δημοκρατικής λειτουργίας του δήμου.

Με λύπη λοιπόν είδαμε τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου να καλεί νέα συνεδρίαση, (στις 25/11) την ίδια απαγορευτική για τους εργαζόμενους ώρα (2.30 μ.μ.). Προφανώς δεν προσήλθαμε ούτε αυτή τη φορά, οπότε η συνεδρίαση αναβλήθηκε για τις 29/11 και πάλι στις 2.30 μμ. Στην τρίτη αυτή απόπειρα δεν απαιτείται πλέον απαρτία 50%, οπότε η συνεδρίαση μπορεί να προχωρήσει και μειοψηφικά.

Από την πλευρά μας λοιπόν οφείλουμε να καταστήσουμε σαφή τα εξής:

Θεωρούμε τουλάχιστον λυπηρό ότι ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου επέλεξε να λειτουργήσει ως εκπρόσωπος της παράταξης του δημάρχου και όχι ως πρόεδρος όλου του σώματος. Η επιλογή του να εκβιάσει το Δημοτικό Συμβούλιο να συνεδριάσει μια ώρα την οποία εύλογα απορρίπτει η πλειοψηφία του, πλήττει βαθιά το κύρος του.
Οι συνεδριάσεις πρέπει να ξεκινούν μετά τις 5.30 μ.μ., ώστε να μπορούν απρόσκοπτα να συμμετέχουν οι εργαζόμενοι δημοτικοί σύμβουλοι, αλλά και οι πολίτες που επιθυμούν να θέσουν ζητήματα που τους απασχολούν.
Προκειμένου τα συμβούλια να ολοκληρώνονται μια λογική ώρα, μπορεί ο πρόεδρος να προγραμματίζει δύο συνεδριάσεις τον μήνα ή εναλλακτικά το πρωί της Κυριακής, όπως παγίως προτείνει η ΣΤΡΟΦΗ εδώ και 10 χρόνια.

Για όλους τους παραπάνω λόγους και με αίσθημα ευθύνης απέναντι στην πόλη και στην ανάγκη ομαλής λειτουργίας του δήμου, θα προτείνουμε να ληφθεί ειδική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου που θα διασφαλίζει ότι οι παραπάνω ελάχιστες συνθήκες καλής διεξαγωγής των συνεδριάσεων θα τηρούνται εφεξής. Θεωρούμε αυτονόητο ότι η βούληση της πλειοψηφίας του οργάνου θα γίνει αυτή τη φορά αποδεκτή, χωρίς περαιτέρω τακτικισμούς. Ο πρόεδρος έχει την ευκαιρία να λειτουργήσει ενωτικά και να συμβάλει στη γνήσια έκφραση της επιθυμίας του σώματος.

Νέες ελλείψεις και κίνδυνοι αποκαλύπτονται για το νέο κλειστό γυμναστήριο της Αρτάκης

Νέες ελλείψεις και κίνδυνοι αποκαλύπτονται για το νέο κλειστό γυμναστήριο της Αρτάκης Featured

Το κλειστό της οδού Αρτάκης κατεδαφίστηκε, αλλά στην θέση του υπάρχουν μόνο μπάζα. Εδώ και 3 μήνες δεν σημειώνεται καμία απολύτως κατασκευαστική εργασία για την ανέγερση του νέου γηπέδου, δημιουργώντας σοβαρά ερωτήματα για το μέλλον.

Επιπρόσθετα, στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου της 1ης Οκτωβρίου, με αφορμή μια πρόσθετη δαπάνη για τη μελέτη, αναφέρθηκαν κάποια ιδιαίτερα ανησυχητικά στοιχεία από τον δήμαρχο.

Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε ότι κτίριο της μελέτης ήταν κατά 30 εκατοστά μεγαλύτερο από το επιτρεπόμενο, καθώς και ότι δεν έχει εκπονηθεί η μελέτη εφαρμογής. Και τα δυο αυτά δεδομένα καταδεικνύουν την άκρως προβληματική διαδικασία που έχει ξεκινήσει από τον κ. Κουτελάκη και έχει συνεχίσει ο κ. Τζουλάκης: Αρχικά εκπονήθηκε και εγκρίθηκε η μελέτη ενός κτιρίου χωρίς καν να την έχει παραγγείλει το δημοτικό συμβούλιο και στη συνέχεια δημοπρατήθηκε ένα έργο το οποίο δεν είναι συμβατό με τη ρυμοτομία και για το οποίο δεν έχουν καθοριστεί όλα τα υλικά και τα στοιχεία που το απαρτίζουν!

Τα παραπάνω μας θορυβούν ιδιαίτερα, καθώς πλέον δεν αποτελούν μόνο πολιτικό καπέλωμα του δημοτικού συμβουλίου (που είναι αμφίβολο αν θα ενέκρινε το έργο το 2014 αν γνώριζε όλες τις παραμέτρους), αλλά ανοίγουν διάπλατα τον δρόμο στον εργολάβο να διεκδικήσει και να λάβει σημαντικές οικονομικές ρήτρες, ικανές να τινάξουν στον αέρα το έργο με κίνδυνο να μείνει η πόλη μας χωρίς κλειστό γήπεδο.

Η Στροφή Νέας Σμύρνης είχε έγκαιρα προειδοποιήσει για τα λάθη, τις αστοχίες, την υπερδιαστασιολόγηση και τις σπατάλες του έργου και είχαμε προτείνει ρεαλιστικές και οικονομικότερες λύσεις που βελτίωναν πολύ περισσότερο τις αθλητικές υποδομές της πόλης. Σήμερα λοιπόν, που αποδεικνύεται για πολλοστή φορά η προχειρότητα του έργου, περιμένουμε από τον Δήμο μια ειλικρινή και πλήρη ενημέρωση:

  • Για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το έργο.
  • Για τις ελλείψεις της μελέτης και τις προσαρμογές που απαιτούνται.
  • Για τις επιπλέον δαπάνες που θα απαιτηθούν (συμπληρωματικές μελέτες και εργασίες, εξοπλισμός κ.λπ.) και τον προβλεπόμενο τρόπο κάλυψής τους.
  • Για την κατανομή του γηπέδου στις υφιστάμενες τοπικές ομάδες, με δεδομένο ότι σημαντικό μέρος του χρόνου οφείλει, (με βάση τη συμφωνία με την Περιφέρεια) να διατεθεί για την προπόνηση ομάδων ΑΜΕΑ.
  • Για τον σχεδιασμό του δήμου μαζί με τα αθλητικά σωματεία για τη δημιουργία και στήριξη τοπικών ομάδων ΑΜΕΑ.
  • Για τον τρόπο χρήσης του γκαράζ. 

Ανακοίνωση για τον Β’ γύρο των Δημοτικών Εκλογών

Ανακοίνωση για τον Β’ γύρο των Δημοτικών Εκλογών

Για τη ΣΤΡΟΦΗ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ το κύριο διακύβευμα του β’ γύρου είναι η εκλογή της Ρένας Δούρου στην Περιφέρεια Αττικής. 

Η παράταξή μας θα συνεχίσει να δίνει τη μάχη για προοδευτικές πολιτικές και στον δήμο και στην περιφέρεια και καλεί όλους τους πολίτες της Νέας Σμύρνης να κάνουν με την ψήφο τους το ίδιο.

Νεοφιλελευθερισμός ή πρόοδος!

Οι υποψήφιοι της Στροφής

Οι υποψήφιοι της Στροφής

Το ψηφοδέλτιο της Δημοτικής Κίνησης ΣΤΡΟΦΗ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ πλαισιώνεται από ενεργούς πολίτες όλων των ηλικιών, από διάφορους κοινωνικούς χώρους. Νεοσμυρνιες/οί με καθημερινή παρουσία και πλούσια δράση στη συλλογική ζωή, νέες γυναίκες και άνδρες, επαγγελματικά καταξιωμένοι/ες, άνθρωποι με εμπειρία και γνώση στη διοίκηση του δήμου, αλλά και πολλά νέα πρόσωπα. Όλοι μαζί με ένα πρόταγμα:

ΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗ ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ – Ο ΔΗΜΟΣ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ

Υποψήφιοι Δημοτικοί Σύμβουλοι (κατ’ αλφαβητική σειρά):

ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ (ΧΑΡΗΣ) του Αργυρίου Καθηγητής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
ΑΛΕΥΡΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ του  Αθανασίου Χορευτής, Καθ. Χορού, Χορογράφος, Πρ. Σωματείου Εργαζομένων στο Χώρο του Χορού, Γ. Γ Σωματείου στο Θέαμα
ΑΡΓΥΡΟΠΑΙΣ ΣΟΦΙΑ του Ιωάννη Μεταφράστρια, εθελόντρια Κ.Ι.Φ.Α
ΒΑΜΒΟΥΡΕΛΛΗ ΜΑΡΙΑ του Παναγιώτη Συνεργάτρια Υπ. Υγείας, Νοσηλεύτρια, Δημοτική Σύμβουλος
ΒΑΠΟΡΙΔΟΥ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ  του Αναστασίου Οικονομολόγος
ΒΑΤΟΥΓΙΟΣ ΠΕΤΡΟΣ του  Σωτηρίου  Χημικός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, συνδικαλιστής ΣΥΝ.Ε.Κ
ΓΑΒΡΙΛΗ ΕΙΡΗΝΗ συζ.  Χαραλάμπους Αισθητικός-Κοσμετολόγος, μέλος του WWF και του Μικρασιατικού Συλλόγου «Νέες Κυδωνίες»
ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ ΜΑΡΙΑ του Κωνσταντίνου Συνταξιούχος Εθνικής Τράπεζας, εθελόντρια Κ.Ι.Φ.Α
ΓΕΩΡΓΟΥΔΗ ΦΙΛΙΑ του Ευστρατίου Πολιτικές Επιστήμες και Δημόσια Διοίκηση, αρθρογράφος, μέλος Διεθνούς Αμνηστίας
ΓΕΩΡΓΟΥΤΣΟΥ- ΣΠΥΡΙΔΩΝΟΣ ΜΑΡΙΑ του Παναγιώτη Βιολόγος – συνεργάτρια ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος
ΔΕΛΛΑΓΡΑΜΜΑΤΙΚΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ του  Αλεξάνδρου Πληροφορικός, Αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Εργαζομένων Ανεξάρτητων Αρχών
ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ του Παναγιώτη Μαθηματικός, εθελοντής στην «Κιβωτό του Κόσμου»
ΔΡΟΥΓΚΑ ΜΑΡΙΑ-ΑΘΗΝΑ του  Εμμανουήλ Τουριστικές Επιχειρήσεις
ΕΣΠΕΡ ΜΑΡΙΑ του Γαβριήλ Τραγουδίστρια, μουσικός, καθηγήτρια φωνητικής, Πρόεδρος του Δ.Σ. του Σωματείου Εργαζομένων Θεάματος
ΚΑΛΙΑΚΑΤΣΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ του Γεωργίου Ελ. Επαγγελματίας Ζαχαροπλαστική – Sempreviva
ΚΑΛΟΜΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ του Μάριου Ελ. Επαγγελματίας – Μηχανολόγος Μηχανικός
ΚΑΠΛΑΝΙΔΗΣ ΣΥΜΕΩΝ(ΜΑΚΗΣ) του Γεωργίου Οικονομολόγος, μέλος ΣΑΦΑΝΣ
ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΥ ΕΥΑ του Πέτρου Αρχιτέκτονας, δράση σε δομές φιλοξενίας προσφύγων
ΚΑΡΑΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ (ΕΛΛΗ) του Μοδέστου Ψυχοθεραπεύτρια ενηλίκων
ΚΑΤΑΛΕΙΦΟΣ ΘΕΟΦΙΛΟΣ (ΦΙΛΙΟΣ) του Ιωάννη Οικονομολόγος, Δημοτικός Σύμβουλος
ΚΟΜΠΟΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ του Ευαγγέλου Συνταξιούχος Μαθηματικός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση
ΚΟΤΑΡΑ ΓΑΡΥΦΑΛΛΙΑ (ΛΙΤΣΑ) του  Πόθου Ιατρός Ω.Ρ.Λ., μέλος του Δ.Σ. ιατρών της Πρωτοβάθμιας Υγείας Αττικής
ΚΟΥΕΡΙΝΗ ΜΑΡΙΑ συζ. Φωτίου Συνταξιούχος διοικητική υπάλληλος, φιλοζωικό κίνημα
ΚΟΥΡΚΟΥΝΗΣ  ΧΡΗΣΤΟΣ του Χαραλάμπους Δάσκαλος Ειδικής Αγωγής – 12ο Δημοτικό Ν.Σ, συνδικαλιστής, μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου Δασκάλων Ν. Σ.
ΚΟΥΡΟΥΖΙΔΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ του  Μωυσή Βιολόγος – Περιβάλλον και Ανάπτυξη, Εκπαίδευση
ΚΡΑΣΣΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ του Ιωάννη Οικοδομικές επιχειρήσεις, οικονομοτεχνικές μελέτες και επίβλεψη κατασκευής κτηρίων
ΚΡΙΤΣΙΑΝΗ  ΑΘΗΝΑ του Λάμπρου  Δασκάλα ειδικής αγωγής, Νηπιαγωγός
ΚΥΒΕΛΟΥ  ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ του Ιδιοκτήτρια Κέντρου Ξένων Γλωσσών,
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΟΥ ΑΝΝΑ του Δημητρίου Δικηγόρος, εξωτερική νομική συνεργάτρια του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας
ΛΟΥΛΕ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (ΒΟΥΛΑ) του  Γεωργίου Οικονομολόγος
ΛΥΚΟΥΡΓΙΩΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ του Ανδρέα Εργαζόμενος στο Πάντειο, Πολιτικές Επιστήμες
ΜΑΝΤΖΑΒΡΑΚΟΥ ΑΝΘΗ του Θεοδοσίου  Δασκάλα, Διευθύντρια 4ου Δημοτικού Ν. Σμύρνης
ΜΑΥΡΟΕΙΔΗΣ ΧΡΟΝΗΣ του Παναγιώτη Δικηγόρος παρ΄ Αρείω Πάγω (ΔΣΑ), μέλος ΣΑΦΑΝΣ
ΜΕΝΤΖΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ (ΝΑΣΟΣ) του Αχιλλέως Φυσικοθεραπεία-Ρεφλεξολογία, πρ. αθλητής Μίλωνα
ΜΟΥΖΑΛΑΣ ΜΑΡΙΟΣ του  Ευστρατίου Αρχιτέκτονας Μηχανικός, Συνεργάτης του Υπ. Εργασίας, πρ. Δημοτικός Σύμβουλος
ΜΠΡΙΣΚΟΛΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ του Αναστασίου Υπάλληλος Υπ. Οικονομικών, γονεϊκό κίνημα
ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ  ΑΝΔΡΕΑΣ του Δημητρίου Πολιτικός Μηχανικός
ΞΥΘΑΛΗ ΕΛΕΝΗ του Ιωάννη  Ιδιωτική υπάλληλος-Διοίκηση Επιχειρήσεων και προγραμματισμός Η/Υ
ΠΑΛΗΓΕΩΡΓΟΥ – ΑΝΤΩΝΙΑΔΗ  ΝΙΚΗ  του Βασιλείου Κοινωνική Λειτουργός- εθελόντρια Κ.Ι.Φ.Α
ΠΑΝΤΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ  του Θεοδοσίου Χημικός, υποψήφιος δήμαρχος Νέας Σμύρνης με τη ΣΤΡΟΦΗ 2010 και 2014
ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΙΔΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ του Αυγερινού Πρ. δημοτικός υπάλληλος, ιδρυτικό μέλος της Επιτροπής Ειρήνης Φάρου
ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ τ υ Ανδρέα Υπάλληλος στο Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων, Αν. Γραμματέας της Ομοσπονδίας Συλλόγων του Υπ. Εργασίας.
ΠΑΥΛΑΚΟΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ του Ιωάννη Φιλόλογος, συνταξιούχος δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, συνδικαλιστής, πρ. πρόεδρος ΕΛΜΕ
ΠΑΥΛΙΔΗΣ ΑΧΙΛΛΕΥΣ του  Ελευθερίου  Αρχιτέκτονας, μέλος του Αθηναϊκού Ορειβατικού Συλλόγου και της Εστίας Νέας Σμύρνης
ΠΕΤΡΙΔΟΥ ΑΝΝΑ  του Ηρακλή Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
ΡΑΖΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ του Ευθυμίου Βιολόγος με ειδίκευση στην οικολογία & ιχθυολογία, φιλοζωικό κίνημα
ΡΙΣΒΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ του Στυλιανού Χειρουργός Οδοντίατρος, γονεϊκό κίνημα και πολιτισμός
ΣΙΓΑΛΑΣ ΦΡΑΝΤΖΗΣ του  Αντωνίου Δικηγόρος, εξειδίκευση στο Ευρωπαϊκό Δίκαιο και στο Οικονομικό Δίκαιο
ΣΥΜΕΩΝΙΔΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ του  Σάββα Καθηγητής Φυσικής Αγωγής, πρ. δεκαθλητής και προπονητής χάντμπολ (Πανιώνιος)
ΦΟΥΡΝΙΑΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ του Κυριάκου Φοιτητής του τμήματος Διοίκησης Συστημάτων Εφοδιασμού (Logistics)
ΨΑΡΑΚΗ – ΦΥΤΡΟΥ ΜΠΙΑΝΚΑ του  Γρηγορίου  Δικηγόρος – Μέλος ΔΣΑ, εξειδίκευση στο Δημόσιο Δίκαιο.

Ο Άτταλος μπορεί και αξίζει να παραμείνει πρωτίστως κινηματογράφος

Στο δημοτικό συμβούλιο της 31/1/2109 αποφασίστηκε η αγορά του Άτταλου από τον δήμο έναντι 400.000 € για τη μετατροπή του σε χώρο εκδηλώσεων (θέατρο, μουσική, χορός, προβολές ταινιών). Η δημοτική αρχή δεσμεύτηκε επίσης να ξεκινήσει άμεσα τη διαδικασία αλλαγής χρήσεων γης στο συγκεκριμένο σημείο, ώστε μελλοντικά να είναι εφικτή η λειτουργία του ως κινηματογράφος, αν κριθεί αναγκαίο. Έτσι όμως στην πραγματικότητα δεν διασώζεται ο Άτταλος, αλλά μόνο το ακίνητο που τον στεγάζει.

Η ΣΤΡΟΦΗ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ καταψήφισε την παραπάνω πρόταση. Θεωρούμε ότι στόχος του δήμου θα πρέπει να είναι το άνοιγμα νέων πολιτιστικών χώρων και όχι η ανακύκλωση υφιστάμενων, εκτός αν κινδυνεύουν να χαθούν. Αυτή τη στιγμή όμως ο Άτταλος όχι μόνο δεν κινδυνεύει να αλλάξει χρήση (η πολεοδομική άδεια του κτιρίου τον χαρακτηρίζει κινηματογράφο), αλλά φαίνεται να υπάρχει και επιχειρηματίας που επιθυμεί να διαδεχθεί τον ιστορικό του ιδιοκτήτη και να συνεχίσει να τον λειτουργεί. Πρώτο μας μέλημα λοιπόν θα έπρεπε να είναι η διευκόλυνση ανανέωσης της άδειας του κινηματογράφου, που όπως φαίνεται έχει κολλήσει για τυπικούς λόγους (αλλαγή επιχειρηματία και μη ανανέωση των χρήσεων γης στα προβλεπόμενα στο πλέον πρόσφατο προεδρικό διάταγμα).

Ακόμη κι αν υποθέσουμε όμως ότι τα παραπάνω προβλήματα είναι ουσιαστικά και καταδικάζουν τον Άτταλο σε οριστικό κλείσιμο, οπότε έχει νόημα η αγορά του από τον δήμο, το τίμημα των 400.000 είναι πολύ υψηλό, γιατί δεν έχει προκύψει με τιμές ανά τ.μ. που αντιστοιχούν σε ακίνητο που δεν μπορεί να έχει καμία εμπορική χρήση, αλλά με τιμές εμπορικού καταστήματος και μάλιστα σχετικά προβεβλημένου.

Για τη ΣΤΡΟΦΗ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ είναι δεδομένο ότι η πόλη χρειάζεται έναν σύγχρονο χώρο εκδηλώσεων και καλλιτεχνικής δημιουργίας. Καιρός να επενδύσουμε στην ανέγερση ενός ολοκληρωμένου πολιτιστικού κέντρου, με το κύρος και την εμβληματικότητα που πρέπει να έχει κάθε δημόσιο κτίριο, και που αρμόζει στην πόλη της Νέας Σμύρνης.

 

διαβάστε προηγούμενη ανακοίνωση της Στροφής για το θέμα